Simon Carton doopte zijn marketingbedrijf Amplify om tot ‘Metch’, met een specifieke missie om bedrijven van alle groottes, van kmo’s tot grotere ondernemingen, te voorzien van geavanceerde online marketingtools voor recruitment.
Nieuwe naam, nieuwe focus
Onder de nieuwe naam streeft Metch ernaar de connectie tussen bedrijven en kandidaten te versterken, zonder tussenkomst van externe wervingsbureaus. Simon Carton, met een achtergrond als marketingverantwoordelijke in de rekruteringssector, benadrukt het belang van een directe benadering: “Onze digitale strategieën, vaak via sociale media, stellen bedrijven in staat om zelf potentieel talent te werven.”
CV overbodig maken
Een van de innovatieve kenmerken van Metch is de ‘Metch Tool’, een digitale tool die het traditionele cv overbodig maakt. “Dat is belangrijk, omdat onze wervingscampagnes gefocust zijn op latent werkzoekenden die geen up-to-date cv hebben”, zo stelt Carton tegenover Made In. “Daarnaast komen we hierbij ook tegemoet aan de werkzoekenden die digitaal niet sterk zijn of de Nederlandse taal niet volledig machtig zijn.”
“We komen hierbij ook tegemoet aan de werkzoekenden die digitaal niet sterk zijn of de Nederlandse taal niet volledig machtig zijn.”
De tool faciliteert het eerste contact met kandidaten door intuïtieve en taalvriendelijke interacties, waardoor ook diegenen die digitaal minder vaardig zijn of de Nederlandse taal niet volledig beheersen, eenvoudig kunnen reageren.
Connect. Match. Hire.
Metch, opgericht in 2022, heeft al een klantenportfolio opgebouwd van meer dan 30 bedrijven in diverse sectoren. Carton gelooft sterk in de kracht van digitale campagnes om op korte termijn zichtbare resultaten te leveren en benadrukt het belang van een kandidaatgerichte aanpak: “Het is cruciaal dat het sollicitatieproces zich afspeelt waar de kandidaat zich bevindt, efficiënt en transparant is.”
“Het is cruciaal dat het sollicitatieproces zich afspeelt waar de kandidaat zich bevindt, efficiënt en transparant is.”
“Als een bedrijf dit niet biedt, zal een concurrent dat wel doen”, zo concludeert Carton. De rebranding wordt samengevat met de nieuwe slogan van het bedrijf, ‘Connect. Match. Hire.’, die de kernwaarden van Metch – connectiviteit, matching en het zelfstandig aanwerven van kandidaten – weerspiegelt.
It’s a Metch
Intussen heeft Metch ook al enkele cases gepubliceerd. Zo werkte het voor Soenen Golfkarton, een bedrijf dat een nieuwe ploegleider voor haar productieafdeling zocht. “De volledige vacature werd herleid naar een bondige samenvatting met de belangrijkste push- en pullfactoren en het solliciteren werd in eerste instantie heel laagdrempelig gemaakt”, zo stelt het bedrijf. Het resultaat? Meer dan 50.000 weergave, 12 leads en die éne aanwerving. De totale kost werd door het bedrijf geschat op €1.500.