• Zakennieuws toevoegen
  • Partners
  • Cookie instellingen
  • Privacy statement
Recruitmenttech.be
  • Home
  • Demo_Day 2023MELD GRATIS AAN!
    • AanmeldenGRATIS
    • Programma
    • Partners
    • Locatie
    • Foto’s en video 2022
  • E-mail update
  • Tech Landscape 2023
  • Agenda
    • Evenement toevoegen
  • Jobs
    • Gratis job toevoegen
  • RT.be Community
    • Demo_Day Replay
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
Recruitmenttech.be
  • Home
  • Demo_Day 2023MELD GRATIS AAN!
    • AanmeldenGRATIS
    • Programma
    • Partners
    • Locatie
    • Foto’s en video 2022
  • E-mail update
  • Tech Landscape 2023
  • Agenda
    • Evenement toevoegen
  • Jobs
    • Gratis job toevoegen
  • RT.be Community
    • Demo_Day Replay
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
Recruitmenttech.be
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
Home Tips & tricks

Weet beter wie je werft met predictive hiring

door Jasper Spanjaart
24 februari 2022
in Tips & tricks
Reading Time: 4 mins read
4
0
Deel op LinkedInDeel op FacebookDeel op Twitterdeel via WhatsappDeel via e-mail

Wat als er een manier is om de beste kandidaat aan te nemen die het beste bij jouw team past? Weet beter wie je werft met predictive hiring. Ontdek alle ins & outs in dit artikel.

Een verkeerde kandidaat is duur

Volgens onderzoek kan het rekruteren van een verkeerde kandidaat een bedrijf gemiddeld ongeveer 13 duizend euro kosten. Dat is iets dat voor bijna 75% van alle werkgevers al is voorgekomen: door de verkeerde kandidaat aan te nemen kan de rekrutering onnodig duur worden. Het blijft daarnaast een enorme uitdaging om de perfecte kandidaat voor een vacature te vinden in deze krappe arbeidsmarkt. het is een proces dat al snel maanden duurt — en de kosten lopen alleen maar verder op als het dan ook nog eens geen match blijkt te zijn. duurt al snel maanden. Maar wat als er een manier zou zijn om de beste kandidaat aan te nemen die het beste bij jouw team past?

Predictive hiring

Enter predictive hiring. Oftewel: voorspellende werving. In het proces van predictive hiring maak je gebruik van statistieken, informatie en gegevens om het ideale moment te bepalen om een aanwerving te doen.

Voorspellende aanwerving en voorspellende analyses stellen recruiters in staat om gecalculeerde voorspellingen te doen op gebied van de potentiële prestaties van een kandidaat. In plaats van op te werven op basis van gevoel en instinct, kun je met deze methode inschatten wat een kandidaat zal bereiken als hij of zij bij jouw bedrijf in dienst komt.

Hoe werkt het proces?

Wat je eerst zult moeten doen is prestatiegegevens verzamelen over jouw kandidaten en bestaande werknemers. Dat kan door assessments uit te schrijven, kandidaten te vragen tests in te vullen en vervolgens de gegevens te verzamelen.

Sommige beoordelingen kunnen bijvoorbeeld cognitieve- of intelligentiebeoordelingen zijn, die een betrouwbare voorspeller zijn van succes op de arbeidsmarkt. Je kunt er ook voor kiezen om een kandidaat een test af te laten nemen op basis van hard skills, om zo direct een beeld te krijgen van hun werkgerelateerde vaardigheden.

Je gebruikt analytics om de gegevens van jouw bestaande werknemers te onderzoeken en die vervolgens te gebruiken om in te schatten hoe kandidaten waarschijnlijk in jouw organisatie zullen passen.

Als je de gegevens heeft verzameld, zul je ze vervolgens moeten toepassen. Dit houdt in dat je analytics gebruikt om de gegevens van jouw bestaande werknemers te onderzoeken en die vervolgens te gebruiken om in te schatten hoe kandidaten waarschijnlijk in jouw organisatie zullen passen. Dit proces houdt tevens in dat je voorspellende algoritmen gebruikt als onderdeel van het wervingsproces. Software kan hierbij helpen om bijvoorbeeld een kandidatenlijst in te perken.

Hoe verandert predictive hiring de werving?

Predictive hiring is een compleet revolutionaire interpretatie van het wervingsproces. Bedrijven die bijvoorbeeld predictive analytics bij het werven van medewerkers gebruiken, ruilen een uitgebreide cv-screening in voor een meer betrouwbare wervingsaanpak.

Bedrijven zijn niet meer urenlang bezig met het doorspitten van kandidaatsgegevens. Ze baseren hun beslissingen op feiten en gegevens die écht relevant zijn. Daarom verloopt het wervingsproces vaak veel sneller dan vroeger.

De voordelen van predictive hiring

Dat brengt ons naar het volgende punt: wat zijn de voordelen van het gebruik van predictive hiring? We zien een aantal belangrijke voordelen.

1: Het helpt je bij het werven van toptalent

Predictive hiring wordt gezien als de ideale manier om toptalent te werven dat het beste past bij jouw bedrijf. Door slim gebruik te maken van een aantal voorspellende algoritmen, krijg je een helder beeld van welke kandidaat waarschijnlijk het meest productief zal zijn binnen jouw team. Predictive hiring vergroot dus de kans dat je de juiste werving op het juiste moment voor jouw bedrijf doet.

2: Het verkort de time-to-hire aanzienlijk

Wanneer time-to-hire een belangrijke rekruteringsdoel is voor jouw organisatie, dan kan predictive hiring de uitgewezen methode zijn om dat te bereiken. Door zich te richten op de specifieke punten die bijdragen aan de productiviteit van een werknemer, houd je de time-to-hire laag en voorkom je hogere wervingskosten.

3: Het minimaliseert de kans op slechte keuzes

Met behulp van predictive hiring voorkom je dat je een kandidaat aanneemt louter op basis van een subjectieve blik, of een voorgevoel. Ook al besef je het misschien niet: bij iedere individuele wervingsbeslissing kunnen vooroordelen een rol spelen. Die vooroordelen kunnen worden weggenomen met de juiste gegevens – en dat is waar predictive hiring kan helpen.

De uitdagingen

Zoals voor iedere recruitmentmethode geldt: er komen altijd uitdagingen om de hoek kijken. Zo vinden sommige recruiters het bijvoorbeeld lastig om predictive hiring-analyses te gebruiken in het wervingsproces. 83% van de 924 ondervraagde bedrijven heeft bijvoorbeeld weinig opties voor people-analytics. Deze bedrijven zullen het daarom een uitdaging vinden om de voordelen van predictive hiring te benutten en zullen daarvoor misschien zelfs extra opleiding nodig hebben.

Het menselijk perspectief is nodig om, bijvoorbeeld tijdens een sollicitatiegesprek, een aantal belangrijke kernmerken te identificeren van de kandidaat.

Het gebruik van algoritmen en machine learning om prestaties van een potentiële werknemer te voorspellen kan heel goed werken, maar het mist een menselijk perspectief. Dat perspectief is nodig om, bijvoorbeeld tijdens een sollicitatiegesprek, een aantal belangrijke kernmerken te identificeren van de kandidaat. Bijvoorbeeld op het gebied van soft skills. 

Snellere, voorspellende werving

Predictive hiring wordt alom beschouwd als de volgende stap voor organisaties over de hele wereld die sneller en efficiënter willen werven. Het maakt een enorm verschil in de manier waarop HR-personeel wervingsbeslissingen neemt. Het proces verloopt sneller en er zijn minder kansen voor vooringenomen gedachtes. Wanneer je strandt bij conventionelere wervingsmethodes, dan kan een strategie gebaseerd op predictive hiring een grote toevoeging zijn voor jouw organisatie.

Tags: datapeople analyticspredictive hiringrecruitmentrecruitmentprocestime-to-hiretoptalent

Ontvang een push bericht bij een nieuw artikel op Recruitmenttech.be.
Je kunt je op ieder moment weer afmelden.

Afmelden alert
Vorige

Evenementen over rekrutering en technologie om niet te missen in 2022

Volgende

De eerste 3 partners van Demo_Day 2022 zijn bekend: Bullhorn, OTYS en Byner

Jasper Spanjaart

Jasper Spanjaart

Gerelateerde artikelen

Hoe sourcing en sourcing tools je rekruteringsstrategie een boost kunnen geven
Sourcing & search

Hoe sourcing en sourcing tools je rekruteringsstrategie een boost kunnen geven

9 augustus 2022
Op deze touchpoints verliezen werkgevers waardevolle kandidaten
Tips & tricks

Op deze touchpoints verliezen werkgevers waardevolle kandidaten

14 juli 2022
Zo houd je succesvolle remote interviews met kandidaten
Tips & tricks

Zo houd je succesvolle remote interviews met kandidaten

12 mei 2022
Referral rekrutering: in krappe arbeidsmarkt werven via je eigen medewerkers
Nieuws

Referral rekrutering: in krappe arbeidsmarkt werven via je eigen medewerkers

28 maart 2022
Zo verbeter je je rekrutering op het gebied van diversiteit
Tips & tricks

Zo verbeter je je rekrutering op het gebied van diversiteit

27 januari 2022
Volgende
De eerste 3 partners van Demo_Day 2022 zijn bekend: Bullhorn, OTYS en Byner

De eerste 3 partners van Demo_Day 2022 zijn bekend: Bullhorn, OTYS en Byner

Geef een antwoord Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Volg ons op social

  • 5 Volgers

Site partners

Indeed

Categorieën

  • Awards (1)
  • Bots & voice (2)
  • Case_Day (2)
  • Demo_Day (84)
  • Demo_Night (3)
  • Downloads (3)
  • Even voorstellen… (7)
  • Event (3)
  • Guide 2020 (1)
  • Insights (6)
  • Inspiratie (3)
  • Interviews (26)
  • Leveranciers in tijden van coronacrisis (5)
  • Nieuws (74)
  • Podcast (8)
  • Recruitment Tech Landscape (1)
  • Recruitmentsystemen (1)
  • Sourcing & search (1)
  • Survey (1)
  • Tips & tricks (23)
  • Tools (24)
  • Trends (13)
  • Video (28)
  • Visie (1)
  • Whitepapers (4)
  • Zakennieuws (20)

Recente artikelen

Minggo en theMatchBox ontwikkelen Profile Booster voor nauwkeuriger kandidaatsprofiel

Minggo en theMatchBox ontwikkelen Profile Booster voor nauwkeuriger kandidaatsprofiel

31 januari 2023
Dit zijn de 9 beste boeken om te lezen over rekruteringstechnologie in 2023

Dit zijn de 9 beste boeken om te lezen over rekruteringstechnologie in 2023

31 januari 2023
Geert-Jan Waasdorp (Intelligence-Group): “Grip hebben op je doelgroep is kritisch in een krappe arbeidsmarkt”

Geert-Jan Waasdorp (Intelligence-Group): “Grip hebben op je doelgroep is kritisch in een krappe arbeidsmarkt”

26 januari 2023
Alexander Denborg (Impactpool): ‘Wij helpen je aan relevante kandidaten die impact willen maken’

Alexander Denborg (Impactpool): ‘Wij helpen je aan relevante kandidaten die impact willen maken’

16 januari 2023
Maxime Legardez (Maki People): ‘Wij willen rekrutering verbeteren op een gamified, mobielvriendelijke manier’

Maxime Legardez (Maki People): ‘Wij willen rekrutering verbeteren op een gamified, mobielvriendelijke manier’

3 januari 2023

Meest gelezen afgelopen 30 dagen

Dit zijn de populairste 10 jobboards van België: Indeed op 1

Dit zijn de populairste 10 jobboards van België: Indeed op 1

10 maart 2020
De voor- én nadelen van Kunstmatige intelligentie in het recruitmentvak

De voor- én nadelen van Kunstmatige Intelligentie voor rekrutering

19 april 2021
Minggo en theMatchBox ontwikkelen Profile Booster voor nauwkeuriger kandidaatsprofiel

Minggo en theMatchBox ontwikkelen Profile Booster voor nauwkeuriger kandidaatsprofiel

31 januari 2023
Alexander Denborg (Impactpool): ‘Wij helpen je aan relevante kandidaten die impact willen maken’

Alexander Denborg (Impactpool): ‘Wij helpen je aan relevante kandidaten die impact willen maken’

16 januari 2023
Dit zijn de meest gelezen artikelen op Recruitmenttech.be in 2022

Dit zijn de meest gelezen artikelen over rekruteringstechnologie op Recruitmenttech.be in 2022

22 december 2022

© 2020-2023 Recruitment Tech Network | Europalaan 500 3526 KS UTRECHT Nederland

Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
  • Home
  • Demo_Day 2023
    • Aanmelden
    • Programma
    • Partners
    • Locatie
    • Foto’s en video 2022
  • E-mail update
  • Tech Landscape 2023
  • Agenda
    • Evenement toevoegen
  • Jobs
    • Gratis job toevoegen
  • RT.be Community
    • Demo_Day Replay

© 2020-2023 Recruitment Tech Network | Europalaan 500 3526 KS UTRECHT Nederland

Welkom terug!

Log in op uw account hieronder

Wachtwoord vergeten?

Jouw wachtwoord opvragen

Voer jouw gebruikersnaam of e-mailadres in om je wachtwoord opnieuw in te stellen

Log In
We gebruiken cookies op deze site. Cookies om bijvoorbeeld content te personaliseren, video en social media tools aan te bieden en om ons websiteverkeer (anoniem) te analyseren.
Cookie instellingenAlle cookies toestaan
Privacy & Cookies Policy

Privacy overzicht

Deze website maakt gebruik van cookies om jouw ervaring te verbeteren terwijl je door de website navigeert. Van deze cookies worden de cookies die als noodzakelijk zijn gecategoriseerd, opgeslagen in jouw browser omdat ze essentieel zijn voor de werking van de basisfuncties van de website. We gebruiken ook cookies van derden die ons helpen analyseren en begrijpen hoe u deze website gebruikt. Deze cookies worden alleen met jouw toestemming in jouw browser opgeslagen. Je hebt ook de mogelijkheid om deze cookies uit te schakelen. Maar het uitschakelen van sommige van deze cookies kan een effect hebben op jouw browse-ervaring.
Noodzakelijke cookies

Noodzakelijke cookies zijn absoluut noodzakelijk voor de goede werking van de website. Deze categorie omvat alleen cookies die de basisfunctionaliteiten en veiligheidskenmerken van de website garanderen. Deze cookies slaan geen persoonlijke informatie op.

Niet-noodzakelijke cookies

Cookies die mogelijk niet bijzonder noodzakelijk zijn voor het functioneren van de website en die specifiek worden gebruikt om persoonlijke gegevens van de gebruiker te verzamelen via analyses, advertenties en andere ingebedde inhoud, worden als niet-noodzakelijke cookies beschouwd. Het is verplicht om toestemming van de gebruiker te verkrijgen voordat deze cookies op uw website worden gebruikt.

Advertenties

Advertentiecookies worden gebruikt om bezoekers te voorzien van relevante advertenties en marketingcampagnes. Deze cookies houden bezoekers bij op verschillende websites en verzamelen informatie om advertenties op maat te kunnen leveren.

Analytics

Analytische cookies worden gebruikt om te begrijpen hoe bezoekers met de website omgaan. Deze cookies helpen informatie te verstrekken over het aantal bezoekers, de bounce rate, de verkeersbron, enz.

Opslaan en accepteren