• Zakennieuws toevoegen
  • Partners
  • Cookie instellingen
  • Privacy statement
Recruitmenttech.be
  • Home
  • Demo_Day 2023
    • AanmeldenGRATIS
    • Programma
    • Partners
    • Locatie
    • Foto’s en video 2022
  • E-mail update
  • Tech Landscape 2022 II
  • Agenda
    • Evenement toevoegen
  • Jobs
    • Gratis job toevoegen
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
Recruitmenttech.be
  • Home
  • Demo_Day 2023
    • AanmeldenGRATIS
    • Programma
    • Partners
    • Locatie
    • Foto’s en video 2022
  • E-mail update
  • Tech Landscape 2022 II
  • Agenda
    • Evenement toevoegen
  • Jobs
    • Gratis job toevoegen
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
Recruitmenttech.be
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
Home Nieuws

Welke tools werden het meest gebruikt tijdens de corona crisis?

door Neel Cornelis
30 september 2020
in Nieuws, Tools
Reading Time: 3 mins read
24
1
Deel op LinkedInDeel op FacebookDeel op Twitterdeel via WhatsappDeel via e-mail

De coronacrisis is ondertussen al een tijdje aan de gang. Hoewel de recruitmentwereld zich van de ene op de andere dag heeft moeten aanpassen, is het stof inmiddels al wat neergedaald. Het adviesrapport over investeringen in recruitmenttechnologie kan ons een heleboel vertellen over de laatste maanden.

Recruitmenttechnologie tijdens corona

Uit het adviesrapport blijkt dat tijdens de coronacrisis er over het algemeen weinig extra recruitmenttechnologieën zijn ingezet door rekruteerders. Recruitmentsites, referral recruitment, recruitmentsystemen, cv-screening, sourcing & search en data & dashboards bleven deel uitmaken van het dagelijkse werkschema. Enkel het gebruik van video recruitment groeide met 16% en e-onboarding steeg eveneens met 24%, omdat deze tools helpen om een succesvolle sollicitatie te doen vanop afstand.

Video recruitment (groei 16%)

Voor bedrijven is video recruitment een goed alternatief om sollicitaties te laten doorgaan zonder risico op besmetting. Daarbij is deze manier van recruitment sneller en goedkoper.

“Waar we normaal gesproken al een bijzonder sterke groei in gebruik van ons platform zien, is dit sinds maart zelfs explosief te noemen.”

Walter Hueber, CEO Cammio, spreekt over zijn ervaring van de laatste maanden: “Waar we normaal gesproken al een bijzonder sterke groei in gebruik van ons platform zien, is dit sinds maart zelfs explosief te noemen. Gelukkig kun je als software-as-a-service provider in de cloud goed schalen en hebben we deze groei op ons platform goed op kunnen vangen. We hebben bij bestaande klanten beperkingen in hun accounts opgeheven zodat men Cammio ongelimiteerd kan gebruiken zolang de WHO een toename in besmettingen rapporteert. Zo kunnen we onze klanten helpen om echt alle werving remote te doen. Daarnaast hebben we via een aantal geselecteerde ATS-partners in binnen- en buitenland onze video interview functionaliteit gratis beschikbaar gemaakt voor hun klanten.“

e-onboarding (groei 24%)

Een nieuwe medewerker een fijne eerste werkdag bezorgen is een goede start voor een succesvolle samenwerking. Maar naast een warm onthaal is duidelijkheid enorm belangrijk, vooral in tijden zoals deze.

“We hebben de verzoeken geanalyseerd en in recordtijd een reboarding app gebouwd.”

Mark Blokhuis, marketing team lead Appical vertelt dat ze tijdens de crisis hard hebben gewerkt aan de duidelijkheid van hun tool: “Toen het coronavirus zorgde voor een gehele lockdown kregen wij vanuit verschillende klanten het verzoek hoe zij onze onboarding app in konden zetten bij het informeren van al hun medewerkers. De vraag was of Appical kon helpen bij een veilige terugkeer naar de werkplek van de medewerkers en of ons platform een geschikt middel was om informatie te delen met alle medewerkers met betrekking tot nieuwe maatregelen die zijn voorgesteld vanuit de overheid. We hebben de verzoeken geanalyseerd en in recordtijd een reboarding app gebouwd. Om zo veel mogelijk organisaties te kunnen faciliteren in deze onzekere tijd hanteren we voor de reboarding app een andere propositie dan we normaal gesproken doen. 

Bots & voice (hoogste interesse factor)

In het adviesrapport werden de rekruteerders gevraagd of ze interesse hadden in verschillende tools. Wat opviel is dat 40% van de respondenten interesse had in bots & voice technologie, terwijl maar één respondent aangaf gebruik te maken van deze tools.

“Voor veel recruiters is nu de perfecte tijd om te kijken naar hun sollicitatie proces om te zien wat er beter kan.”

Luuk van Neerven, co-founder Joboti: “Voor veel recruiters is nu de perfecte tijd om te kijken naar hun sollicitatie proces om te zien wat er beter kan. Onze virtuele chat bot kan een bijdrage zijn in de preselectie van sollicitanten.” Volgens Luuk hebben de klanten die gebruik maken van zijn chatbot de coronacrisis anders ervaren: “Thuisbezorgers zoals Takeaway hadden tijdens de coronacrisis een enorme groei aan sollicitanten, zij hadden onze chatbot dus meer nodig dan anders. Andere klanten daarentegen hadden van de ene dag op de andere een enorme daling had in sollicitanten en hadden daarom onze chatbot minder nodig dan voordien, in hun geval hebben we ons tarief ook aangepast aan de situatie.

Het volledige adviesrapport is hier te lezen.

Tags: appicalbots & voicecammioe-onboardingjobotivideo recruitment

Ontvang een push bericht bij een nieuw artikel op Recruitmenttech.be.
Je kunt je op ieder moment weer afmelden.

Afmelden alert
Vorige

Demo_Day-spreker Jaron Schaillée (Minggo): “Onze tool neemt taken over en maakt voor klanten een digitale app”

Volgende

Demo_Day-spreker Inge Vuik (Intelligence Group): “Data is erg belangrijk in strijd tegen mismatches”

Neel Cornelis

Neel Cornelis

Gerelateerde artikelen

Minggo en theMatchBox ontwikkelen Profile Booster voor nauwkeuriger kandidaatsprofiel
Nieuws

Minggo en theMatchBox ontwikkelen Profile Booster voor nauwkeuriger kandidaatsprofiel

31 januari 2023
Alexander Denborg (Impactpool): ‘Wij helpen je aan relevante kandidaten die impact willen maken’
Nieuws

Alexander Denborg (Impactpool): ‘Wij helpen je aan relevante kandidaten die impact willen maken’

16 januari 2023
Dit zijn de meest gelezen artikelen op Recruitmenttech.be in 2022
Nieuws

Dit zijn de meest gelezen artikelen over rekruteringstechnologie op Recruitmenttech.be in 2022

22 december 2022
Recruitment Tech Landscape 2023 digitaal en als A2-poster beschikbaar
Nieuws

Recruitment Tech Landscape 2023 zowel digitaal als A2-poster beschikbaar

6 december 2022
Kijk 8 december online naar de Staffing Tech Show: outlook 2023
Nieuws

Kijk 8 december online naar de Staffing Tech Show: outlook 2023

1 december 2022
Volgende
Demo_Day-spreker Inge Vuik (Intelligence Group): “Onze visie is om vraag en aanbod dichter bij elkaar te brengen”

Demo_Day-spreker Inge Vuik (Intelligence Group): "Data is erg belangrijk in strijd tegen mismatches"

Comments 1

  1. Pingback: Chatbots: de voor- en nadelen van deze snelgroeiende tool voor rekrutering - Recruitmenttech.be

Geef een antwoord Antwoord annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Volg ons op social

  • 5 Volgers

Site partners

Indeed

Peiling

Categorieën

  • Awards (1)
  • Bots & voice (2)
  • Case_Day (2)
  • Demo_Day (84)
  • Demo_Night (3)
  • Downloads (3)
  • Even voorstellen… (7)
  • Event (3)
  • Guide 2020 (1)
  • Insights (6)
  • Inspiratie (3)
  • Interviews (26)
  • Leveranciers in tijden van coronacrisis (5)
  • Nieuws (74)
  • Podcast (8)
  • Recruitment Tech Landscape (1)
  • Recruitmentsystemen (1)
  • Sourcing & search (1)
  • Survey (1)
  • Tips & tricks (23)
  • Tools (24)
  • Trends (13)
  • Video (28)
  • Visie (1)
  • Whitepapers (4)
  • Zakennieuws (20)

Recente artikelen

Minggo en theMatchBox ontwikkelen Profile Booster voor nauwkeuriger kandidaatsprofiel

Minggo en theMatchBox ontwikkelen Profile Booster voor nauwkeuriger kandidaatsprofiel

31 januari 2023
Dit zijn de 9 beste boeken om te lezen over rekruteringstechnologie in 2023

Dit zijn de 9 beste boeken om te lezen over rekruteringstechnologie in 2023

31 januari 2023
Geert-Jan Waasdorp (Intelligence-Group): “Grip hebben op je doelgroep is kritisch in een krappe arbeidsmarkt”

Geert-Jan Waasdorp (Intelligence-Group): “Grip hebben op je doelgroep is kritisch in een krappe arbeidsmarkt”

26 januari 2023
Alexander Denborg (Impactpool): ‘Wij helpen je aan relevante kandidaten die impact willen maken’

Alexander Denborg (Impactpool): ‘Wij helpen je aan relevante kandidaten die impact willen maken’

16 januari 2023
Maxime Legardez (Maki People): ‘Wij willen rekrutering verbeteren op een gamified, mobielvriendelijke manier’

Maxime Legardez (Maki People): ‘Wij willen rekrutering verbeteren op een gamified, mobielvriendelijke manier’

3 januari 2023

Meest gelezen afgelopen 30 dagen

Dit zijn de populairste 10 jobboards van België: Indeed op 1

Dit zijn de populairste 10 jobboards van België: Indeed op 1

10 maart 2020
De voor- én nadelen van Kunstmatige intelligentie in het recruitmentvak

De voor- én nadelen van Kunstmatige Intelligentie voor rekrutering

19 april 2021
Recruitment Tech Landscape 2023 digitaal en als A2-poster beschikbaar

Recruitment Tech Landscape 2023 zowel digitaal als A2-poster beschikbaar

6 december 2022
Dit zijn de meest gelezen artikelen op Recruitmenttech.be in 2022

Dit zijn de meest gelezen artikelen over rekruteringstechnologie op Recruitmenttech.be in 2022

22 december 2022
Alexander Denborg (Impactpool): ‘Wij helpen je aan relevante kandidaten die impact willen maken’

Alexander Denborg (Impactpool): ‘Wij helpen je aan relevante kandidaten die impact willen maken’

16 januari 2023

© 2020-2022 Recruitment Tech Network | Europalaan 500 3526 KS UTRECHT Nederland

Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
  • Home
  • Demo_Day 2023
    • Aanmelden
    • Programma
    • Partners
    • Locatie
    • Foto’s en video 2022
  • E-mail update
  • Tech Landscape 2022 II
  • Agenda
    • Evenement toevoegen
  • Jobs
    • Gratis job toevoegen

© 2020-2022 Recruitment Tech Network | Europalaan 500 3526 KS UTRECHT Nederland

Welkom terug!

Log in op uw account hieronder

Wachtwoord vergeten?

Jouw wachtwoord opvragen

Voer jouw gebruikersnaam of e-mailadres in om je wachtwoord opnieuw in te stellen

Log In
We gebruiken cookies op deze site. Cookies om bijvoorbeeld content te personaliseren, video en social media tools aan te bieden en om ons websiteverkeer (anoniem) te analyseren.
Cookie instellingenAlle cookies toestaan
Privacy & Cookies Policy

Privacy overzicht

Deze website maakt gebruik van cookies om jouw ervaring te verbeteren terwijl je door de website navigeert. Van deze cookies worden de cookies die als noodzakelijk zijn gecategoriseerd, opgeslagen in jouw browser omdat ze essentieel zijn voor de werking van de basisfuncties van de website. We gebruiken ook cookies van derden die ons helpen analyseren en begrijpen hoe u deze website gebruikt. Deze cookies worden alleen met jouw toestemming in jouw browser opgeslagen. Je hebt ook de mogelijkheid om deze cookies uit te schakelen. Maar het uitschakelen van sommige van deze cookies kan een effect hebben op jouw browse-ervaring.
Noodzakelijke cookies

Noodzakelijke cookies zijn absoluut noodzakelijk voor de goede werking van de website. Deze categorie omvat alleen cookies die de basisfunctionaliteiten en veiligheidskenmerken van de website garanderen. Deze cookies slaan geen persoonlijke informatie op.

Niet-noodzakelijke cookies

Cookies die mogelijk niet bijzonder noodzakelijk zijn voor het functioneren van de website en die specifiek worden gebruikt om persoonlijke gegevens van de gebruiker te verzamelen via analyses, advertenties en andere ingebedde inhoud, worden als niet-noodzakelijke cookies beschouwd. Het is verplicht om toestemming van de gebruiker te verkrijgen voordat deze cookies op uw website worden gebruikt.

Advertenties

Advertentiecookies worden gebruikt om bezoekers te voorzien van relevante advertenties en marketingcampagnes. Deze cookies houden bezoekers bij op verschillende websites en verzamelen informatie om advertenties op maat te kunnen leveren.

Analytics

Analytische cookies worden gebruikt om te begrijpen hoe bezoekers met de website omgaan. Deze cookies helpen informatie te verstrekken over het aantal bezoekers, de bounce rate, de verkeersbron, enz.

Opslaan en accepteren