• Zakennieuws toevoegen
  • Partners
  • Cookie instellingen
  • Privacy statement
  • Login
Recruitmenttech.be
  • Home
  • Demo_Day 2022
    • AanmeldenGRATIS
    • Programma
    • Partners
    • Sprekers
    • Locatie
  • E-mail update
  • Tech Landscape 2022
  • Agenda
    • Evenement toevoegen
  • JobsNIEUW!
    • Gratis job toevoegen
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
  • Home
  • Demo_Day 2022
    • AanmeldenGRATIS
    • Programma
    • Partners
    • Sprekers
    • Locatie
  • E-mail update
  • Tech Landscape 2022
  • Agenda
    • Evenement toevoegen
  • JobsNIEUW!
    • Gratis job toevoegen
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
Recruitmenttech.be
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
Home Nieuws

Welke tools werden het meest gebruikt tijdens de corona crisis?

door Neel Cornelis
30 september 2020
in Nieuws, Tools
Reading Time: 3 mins read
24
1
Deel op LinkedInDeel op FacebookDeel op Twitterdeel via WhatsappDeel via e-mail

De coronacrisis is ondertussen al een tijdje aan de gang. Hoewel de recruitmentwereld zich van de ene op de andere dag heeft moeten aanpassen, is het stof inmiddels al wat neergedaald. Het adviesrapport over investeringen in recruitmenttechnologie kan ons een heleboel vertellen over de laatste maanden.

Recruitmenttechnologie tijdens corona

Uit het adviesrapport blijkt dat tijdens de coronacrisis er over het algemeen weinig extra recruitmenttechnologieën zijn ingezet door rekruteerders. Recruitmentsites, referral recruitment, recruitmentsystemen, cv-screening, sourcing & search en data & dashboards bleven deel uitmaken van het dagelijkse werkschema. Enkel het gebruik van video recruitment groeide met 16% en e-onboarding steeg eveneens met 24%, omdat deze tools helpen om een succesvolle sollicitatie te doen vanop afstand.

Video recruitment (groei 16%)

Voor bedrijven is video recruitment een goed alternatief om sollicitaties te laten doorgaan zonder risico op besmetting. Daarbij is deze manier van recruitment sneller en goedkoper.

“Waar we normaal gesproken al een bijzonder sterke groei in gebruik van ons platform zien, is dit sinds maart zelfs explosief te noemen.”

Walter Hueber, CEO Cammio, spreekt over zijn ervaring van de laatste maanden: “Waar we normaal gesproken al een bijzonder sterke groei in gebruik van ons platform zien, is dit sinds maart zelfs explosief te noemen. Gelukkig kun je als software-as-a-service provider in de cloud goed schalen en hebben we deze groei op ons platform goed op kunnen vangen. We hebben bij bestaande klanten beperkingen in hun accounts opgeheven zodat men Cammio ongelimiteerd kan gebruiken zolang de WHO een toename in besmettingen rapporteert. Zo kunnen we onze klanten helpen om echt alle werving remote te doen. Daarnaast hebben we via een aantal geselecteerde ATS-partners in binnen- en buitenland onze video interview functionaliteit gratis beschikbaar gemaakt voor hun klanten.“

e-onboarding (groei 24%)

Een nieuwe medewerker een fijne eerste werkdag bezorgen is een goede start voor een succesvolle samenwerking. Maar naast een warm onthaal is duidelijkheid enorm belangrijk, vooral in tijden zoals deze.

“We hebben de verzoeken geanalyseerd en in recordtijd een reboarding app gebouwd.”

Mark Blokhuis, marketing team lead Appical vertelt dat ze tijdens de crisis hard hebben gewerkt aan de duidelijkheid van hun tool: “Toen het coronavirus zorgde voor een gehele lockdown kregen wij vanuit verschillende klanten het verzoek hoe zij onze onboarding app in konden zetten bij het informeren van al hun medewerkers. De vraag was of Appical kon helpen bij een veilige terugkeer naar de werkplek van de medewerkers en of ons platform een geschikt middel was om informatie te delen met alle medewerkers met betrekking tot nieuwe maatregelen die zijn voorgesteld vanuit de overheid. We hebben de verzoeken geanalyseerd en in recordtijd een reboarding app gebouwd. Om zo veel mogelijk organisaties te kunnen faciliteren in deze onzekere tijd hanteren we voor de reboarding app een andere propositie dan we normaal gesproken doen. 

Bots & voice (hoogste interesse factor)

In het adviesrapport werden de rekruteerders gevraagd of ze interesse hadden in verschillende tools. Wat opviel is dat 40% van de respondenten interesse had in bots & voice technologie, terwijl maar één respondent aangaf gebruik te maken van deze tools.

“Voor veel recruiters is nu de perfecte tijd om te kijken naar hun sollicitatie proces om te zien wat er beter kan.”

Luuk van Neerven, co-founder Joboti: “Voor veel recruiters is nu de perfecte tijd om te kijken naar hun sollicitatie proces om te zien wat er beter kan. Onze virtuele chat bot kan een bijdrage zijn in de preselectie van sollicitanten.” Volgens Luuk hebben de klanten die gebruik maken van zijn chatbot de coronacrisis anders ervaren: “Thuisbezorgers zoals Takeaway hadden tijdens de coronacrisis een enorme groei aan sollicitanten, zij hadden onze chatbot dus meer nodig dan anders. Andere klanten daarentegen hadden van de ene dag op de andere een enorme daling had in sollicitanten en hadden daarom onze chatbot minder nodig dan voordien, in hun geval hebben we ons tarief ook aangepast aan de situatie.

Het volledige adviesrapport is hier te lezen.

Tags: appicalbots & voicecammioe-onboardingjobotivideo recruitment

Ontvang een push bericht bij een nieuw artikel op Recruitmenttech.be.
Je kunt je op ieder moment weer afmelden.

Afmelden alert
Vorige

Demo_Day-spreker Jaron Schaillée (Minggo): “Onze tool neemt taken over en maakt voor klanten een digitale app”

Volgende

Demo_Day-spreker Inge Vuik (Intelligence Group): “Data is erg belangrijk in strijd tegen mismatches”

Neel Cornelis

Neel Cornelis

Gerelateerde artikelen

Melvin Metz (OTYS): “Echt werken vanuit één systeem”
Demo_Day

Melvin Metz (OTYS): ‘Echt werken vanuit één systeem’

17 mei 2022
Jaron Schaillée (Minggo): “Digitaliseer eenvoudig de kandidaat- en klantbeleving”
Demo_Day

Jaron Schaillée (Minggo): ‘Digitaliseer eenvoudig de kandidaat- en klantbeleving’

5 mei 2022
Volg 19 mei in de voormiddag Indeed Works over de candidate experience
Nieuws

Volg 19 mei in de voormiddag Indeed Works over de candidate experience

3 mei 2022
Luc van der Voorn (Bullhorn): “Adoptie van automation technologie in stroomversnelling ”
Demo_Day

Luc van der Voorn (Bullhorn): ‘Adoptie van automation technologie in stroomversnelling’

26 april 2022
Actonomy, Minggo en Sharepass zijn ook aanwezig op Demo_Day 2022
Demo_Day

Actonomy, Minggo en Sherpass zijn ook aanwezig op Demo_Day 2022

21 april 2022
Volgende
Demo_Day-spreker Inge Vuik (Intelligence Group): “Onze visie is om vraag en aanbod dichter bij elkaar te brengen”

Demo_Day-spreker Inge Vuik (Intelligence Group): "Data is erg belangrijk in strijd tegen mismatches"

Comments 1

  1. Pingback: Chatbots: de voor- en nadelen van deze snelgroeiende tool voor rekrutering - Recruitmenttech.be

Geef een antwoord Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Volg ons op social

  • 5 Volgers

Site partners

Indeed

Peiling

Categorieën

  • Bots & voice (2)
  • Demo_Day (77)
  • Demo_Night (3)
  • Downloads (2)
  • Even voorstellen… (7)
  • Event (2)
  • Guide 2020 (1)
  • Insights (4)
  • Inspiratie (2)
  • Interviews (22)
  • Leveranciers in tijden van coronacrisis (5)
  • Nieuws (58)
  • Podcast (7)
  • Recruitmentsystemen (1)
  • Survey (1)
  • Tips & tricks (21)
  • Tools (24)
  • Trends (12)
  • Video (25)
  • Visie (1)
  • Whitepapers (1)
  • Zakennieuws (18)

Recente artikelen

Carol Geens (host Demo_Day): ‘Maak eerst een digitalisatieplan en ga daar mee aan de slag’

Carol Geens (host Demo_Day): ‘Maak eerst een digitalisatieplan en ga daar mee aan de slag’

18 mei 2022
Melvin Metz (OTYS): “Echt werken vanuit één systeem”

Melvin Metz (OTYS): ‘Echt werken vanuit één systeem’

17 mei 2022
Zo houd je succesvolle remote interviews met kandidaten

Zo houd je succesvolle remote interviews met kandidaten

12 mei 2022
Sander Lesage (Sherpass): ‘Ons systeem biedt actueler beeld van huidige en toekomstige interesses kandidaat’

Sander Lesage (Sherpass): ‘Ons systeem biedt actueler beeld van huidige en toekomstige interesses kandidaat’

9 mei 2022
Jaron Schaillée (Minggo): “Digitaliseer eenvoudig de kandidaat- en klantbeleving”

Jaron Schaillée (Minggo): ‘Digitaliseer eenvoudig de kandidaat- en klantbeleving’

5 mei 2022

Meest gelezen afgelopen 30 dagen

Dit zijn de populairste 10 jobboards van België: Indeed op 1

Dit zijn de populairste 10 jobboards van België: Indeed op 1

10 maart 2020
De voor- én nadelen van Kunstmatige intelligentie in het recruitmentvak

De voor- én nadelen van Kunstmatige Intelligentie voor rekrutering

19 april 2021
Pieter Van Hemele (Talentus): 'We gebruiken zo goed als elke recruitmenttool die op de markt te vinden is'

Pieter Van Hemele (Talentus): ‘We gebruiken zo goed als elke recruitmenttool die op de markt te vinden is’

19 april 2022
Sander Lesage (Sherpass): ‘Ons systeem biedt actueler beeld van huidige en toekomstige interesses kandidaat’

Sander Lesage (Sherpass): ‘Ons systeem biedt actueler beeld van huidige en toekomstige interesses kandidaat’

9 mei 2022
Actonomy, Minggo en Sharepass zijn ook aanwezig op Demo_Day 2022

Actonomy, Minggo en Sherpass zijn ook aanwezig op Demo_Day 2022

21 april 2022

© 2020-2022 Recruitment Tech Network | Europalaan 500 3526 KS UTRECHT Nederland

Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
  • Home
  • Demo_Day 2022
    • Aanmelden
    • Programma
    • Partners
    • Sprekers
    • Locatie
  • E-mail update
  • Tech Landscape 2022
  • Agenda
    • Evenement toevoegen
  • Jobs
    • Gratis job toevoegen

© 2020-2022 Recruitment Tech Network | Europalaan 500 3526 KS UTRECHT Nederland

Welkom terug!

Log in op uw account hieronder

Wachtwoord vergeten?

Jouw wachtwoord opvragen

Voer jouw gebruikersnaam of e-mailadres in om je wachtwoord opnieuw in te stellen

Log In
We gebruiken cookies op deze site. Cookies om bijvoorbeeld content te personaliseren, video en social media tools aan te bieden en om ons websiteverkeer (anoniem) te analyseren.
Cookie instellingenAlle cookies toestaan
Privacy & Cookies Policy

Privacy overzicht

Deze website maakt gebruik van cookies om jouw ervaring te verbeteren terwijl je door de website navigeert. Van deze cookies worden de cookies die als noodzakelijk zijn gecategoriseerd, opgeslagen in jouw browser omdat ze essentieel zijn voor de werking van de basisfuncties van de website. We gebruiken ook cookies van derden die ons helpen analyseren en begrijpen hoe u deze website gebruikt. Deze cookies worden alleen met jouw toestemming in jouw browser opgeslagen. Je hebt ook de mogelijkheid om deze cookies uit te schakelen. Maar het uitschakelen van sommige van deze cookies kan een effect hebben op jouw browse-ervaring.
Noodzakelijke cookies

Noodzakelijke cookies zijn absoluut noodzakelijk voor de goede werking van de website. Deze categorie omvat alleen cookies die de basisfunctionaliteiten en veiligheidskenmerken van de website garanderen. Deze cookies slaan geen persoonlijke informatie op.

Niet-noodzakelijke cookies

Cookies die mogelijk niet bijzonder noodzakelijk zijn voor het functioneren van de website en die specifiek worden gebruikt om persoonlijke gegevens van de gebruiker te verzamelen via analyses, advertenties en andere ingebedde inhoud, worden als niet-noodzakelijke cookies beschouwd. Het is verplicht om toestemming van de gebruiker te verkrijgen voordat deze cookies op uw website worden gebruikt.

Advertenties

Advertentiecookies worden gebruikt om bezoekers te voorzien van relevante advertenties en marketingcampagnes. Deze cookies houden bezoekers bij op verschillende websites en verzamelen informatie om advertenties op maat te kunnen leveren.

Analytics

Analytische cookies worden gebruikt om te begrijpen hoe bezoekers met de website omgaan. Deze cookies helpen informatie te verstrekken over het aantal bezoekers, de bounce rate, de verkeersbron, enz.

Opslaan en accepteren

Recruitment Tech Demo_Day

Donderdag 2 juni in Mechelen

Meld je tot en met 26 mei nog gratis aan!

00
dagen
00
uren
00
minuten
Meld je nog gratis aan >