• Zakennieuws toevoegen
  • Partners
  • Cookie instellingen
  • Privacy statement
Recruitmenttech.be
  • Home
  • Artikelen
  • Podcasts
  • Demo_Day 2025
    • Programma
    • Sprekers
    • Partners
    • Locatie
    • Vorige edities
  • E-mail update
  • Benchmark 2025Vul nu in!
  • Landscape 2025
  • Agenda
    • Evenement toevoegen
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
Recruitmenttech.be
  • Home
  • Artikelen
  • Podcasts
  • Demo_Day 2025
    • Programma
    • Sprekers
    • Partners
    • Locatie
    • Vorige edities
  • E-mail update
  • Benchmark 2025Vul nu in!
  • Landscape 2025
  • Agenda
    • Evenement toevoegen
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
Recruitmenttech.be
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
Zo bracht Deloitte België de techstack terug naar één flexibel recruitmentssysteem

Zo bracht Deloitte België de techstack terug naar één flexibel recruitmentssysteem

17 juni 2024
in Interviews
Reading Time: 4 mins read
Tags: BelgiëDeloitteinterviewMaarten VerleyenSofie Moerbeek
Deel op LinkedInDeel op FacebookDeel op Twitterdeel via WhatsappDeel via e-mail

Deloitte België heeft zijn reputatie en impact op klanten in verschillende sectoren te danken aan de kwaliteit van zijn personeel. Daarin gebruikte het bedrijf voorheen een veelvoud aan tools voor de rekrutering, maar bracht de tech-stack in de zomer van 2023 terug naar één systeem. Sofie Moerbeek en Maarten Verleyen van Deloitte België lichten een tipje van de technologische sluier.

18 tools

Deloitte België onderging een aanzienlijke groei, waarbij het aantal medewerkers met grote volumes toenam. Deze snelle uitbreiding resulteerde in een complexe uitdaging voor de HR-afdeling, die manieren moest vinden om sneller en efficiënter te werven. “De situatie werd complex doordat verschillende tools werden geïmplementeerd om het aanwervingsproces te beheren, wat resulteerde in een onhandig tech-landschap met 18 verschillende tools”, vertelt Verleyen. “Het managen van deze hoeveelheid vereiste een grondige strategie.”

De vijf pijlers van innovatie

De enorme omvang van de TA-afdeling, bestaande uit ervaren campusrecruiters, innovatie- en projectteams en een toegewijd wervingsteam, was verantwoordelijk voor het doorzoeken van grote volumes aan kandidaten per jaar. Maar dat doet Deloitte niet zonder strategie. Het bedrijf heeft vijf pijlers van innovatie geformuleerd, waarop de rekruteringsstrategie is gebouwd. “We wilden een nieuwe technologie om onze doelen te bereiken, maar voordat we iets implementeerden, wilden we een procesherontwerp”, aldus Verleyen.

1. Innovatie: Deloitte België wilde zich onderscheiden door verschillende technologieën te verkennen en toe te passen, waardoor ze anders waren dan andere TA-afdelingen.

2. Gepersonaliseerde benadering van aanwerving: In plaats van te vertrouwen op generieke bulk-e-mails, streefde de afdeling naar gepersonaliseerde interacties met kandidaten voor een unieke en op-maat-gemaakte ervaring.

3. Wervingscultuur: Hoewel het TA-team groot was, erkende Deloitte België ook het belang van hiring managers en andere belanghebbenden in het wervingsproces. Ze benadrukten het opbouwen van een wervingscultuur waarbij elk teamlid een cruciale rol speelde in de kandidaatselectie.

4. Trusted advisor: De afdeling streefde ernaar zich te positioneren als een vertrouwde adviseur voor hun zakelijke partners, verdergaand dan louter kandidaatverzoeken om daadwerkelijk het potentieel in een profiel te zien.

5. Gegevensinzichten: Deloitte België wilde gegevensgestuurde inzichten benutten op basis van duidelijke, objectieve criteria, in plaats van te vertrouwen op intuïtie.

Ervaring voor iedereen verbeteren

Om deze ambitieuze doelen te bereiken, begrepen Moerbeek, Verleyen en Deloitte België dat er een meer geharmoniseerde aanpak nodig was. “We zochten naar een future-proof systeem. Een systeem dat flexibel is— en in staat is om mee te bewegen met de laatste trends op de arbeidsmarkt. Evenals de trends die iedere dag op ons pad komen in de continu veranderende techlandscape. 

“We wilden de ‘time-to-fill’ aanzienlijk verkorten en kandidaten prompter feedback geven. Efficiëntie betekent namelijk dat kandidaten snel feedback ontvangen.”

De bestaande wervingsprocessen varieerden sterk, waardoor het moeilijk was om een consistente kandidaatervaring te behouden, zag Verleyen. “We wilden ervoor zorgen dat elke kandidaat dezelfde eersteklas ervaring kreeg.” Maar Verleyen begreep dat een uitzonderlijke gebruikerservaring niet beperkt was tot kandidaten alleen. Het omvatte kandidaten, recruiters en hiring managers. “We wilden de ‘time-to-fill’ aanzienlijk verkorten en kandidaten prompter feedback geven. Efficiëntie betekent namelijk dat kandidaten snel feedback ontvangen.”

De herontwerpfase

Voordat nieuwe technologie werd geïmplementeerd, begon Deloitte België met een kritische ‘Fase 0’, waarin ze hun operaties grondig analyseerden. “We zijn in gesprek gegaan met alle belanghebbenden om ervoor te zorgen dat alle stemmen werden gehoord”, zegt Verleyen. “Deze fase duurde vier tot vijf maanden en toonde de serieuze aanpak van de afdeling.”

Avature-implementatie

Fase 1 omvatte de implementatie van de gekozen technologie: Avature, een volledig wervings- en klantrelatiebeheerplatform. “Tijdens deze fase werden ook nieuwe portals en een carrièresite geïntroduceerd, samen met een interne mobiliteitshub”, zegt Verleyen. “De lancering vond plaats in de zomer van 2023 en was cruciaal voor het succes van ons project.”

Vereenvoudiging van het tech-landschap

Vóór deze transformatie bestond het tech-landschap van Deloitte België uit een scala aan tools. Dankzij de implementatie van Avature in de zomer van 2023 slaagde de afdeling erin hun tech-landschap aanzienlijk te vereenvoudigen. “We wilden niet alleen een buy-in van de kandidaat, maar van álle partijen”, voegt Moerbeek toe. 

“Wat kunnen wij beter doen? Het gaat erom al die informatie te benutten, zodat het eindresultaat in lijn lag met wat we wilden bereiken.”

“Om dat te bereiken hebben we met veel stakeholders samengewerkt. Klankborden bij TA-teams, wervingsmanagers, zelfs bij nieuwe medewerkers. We wilden met kandidaten praten die het proces hebben doorlopen. Wat kunnen wij beter doen? Het gaat erom al die informatie te benutten, zodat het eindresultaat in lijn lag met wat we wilden bereiken.”

Change-management 

De adoptie van nieuwe technologieën kan een uitdaging zijn. Daarom zorgde Deloitte België voor uitgebreide acceptatietesten en veranderingsactiviteiten om ervoor te zorgen dat het proces als positief werd ervaren. “Dit omvatte het betrekken van verschillende belanghebbenden, van TA-teams en hiring managers tot nieuwe medewerkers”, aldus Verleyen. “Er werden vragen gesteld, quizzen afgenomen en zelfs cupcakes uitgedeeld na de lancering. We organiseerden alles zorgvuldig zodat iedereen zich ondersteund voelde en een positieve ervaring had.”

In de zoektocht naar de juiste tools hanteerde Deloitte België een unieke aanpak. In plaats van blindelings voor de ‘best of breed’-aanpak te kiezen, keken ze eerst naar hun eigen behoeften. “Hierbij was flexibiliteit essentieel. We wilden een tool die kon worden aangepast aan onze veranderende wervingsbehoeften én processen. Dat leidde uiteindelijk tot een vereenvoudiging van het tech-landschap.”

Focus op interne mobiliteit

Nu ligt de basis er voor Deloitte: een flexibel systeem, dat het bedrijf toelaat om te blijven evolueren met de nieuwste trends. De volgende fase staat in teken van interne mobiliteit en onboarding, zegt Moerbeek. “Onboarding-modules, opnieuw geïntegreerd binnen het Avature-systeem, moeten ervoor zorgen dat het talent op een goede manier kan landen binnen de organisatie. Dat is eigenlijk een verlening van een goede candidate experience.”

“Het doel is om ervoor te zorgen dat de werknemers die al aan boord zijn, hun weg vinden in hun unieke talent journey.”

Het eigen talent staat vervolgens met interne mobilteitsprogramma’s centraal in de holistische aanpak van Deloitte. “Het doel is om ervoor te zorgen dat de werknemers die al aan boord zijn, hun weg vinden in hun unieke talent journey. We vinden het heel belangrijk om te blijven investeren in ons eigen talent.”

Vorige

13 boeken om in 2024 te lezen over rekruteringstechnologie

Volgende

Dit zijn de 7 nieuwkomers op de Fosway 9-grid voor talentacquisitie

Gerelateerde artikelen

Brett Plu (Prato Talent): ‘Doel is om performantie te voorspellen’
Interviews

Brett Plu (Prato Talent): ‘Doel is om performantie te voorspellen’

10 juni 2025
Lotte Welten (Selection Lab) over AI-assistent Lexie: ‘Juiste assessment voor elke kandidaat’
Demo_Day

Lotte Welten (Selection Lab) over AI-assistent Lexie: ‘Juiste assessment voor elke kandidaat’

21 mei 2025
Lesley Arens
Demo_Day

Lesley Arens (#ZigZagHR): ‘Duidelijke evolutie in wat tech kan betekenen voor rekrutering’

1 april 2025
Tristan De Wree, (Carrefour): Keynote spreker Demo_Day 2025
Interviews

Hoe Carrefour de time-to-hire halveerde én de kandidaatervaring verbeterde (met AI)

20 maart 2025

Geef een reactie Reactie annuleren

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

RECENTE ARTIKELEN

Brett Plu (Prato Talent): ‘Doel is om performantie te voorspellen’

Brett Plu (Prato Talent): ‘Doel is om performantie te voorspellen’

10 juni 2025
Belgische AI-startup Spott haalt € 2,8 miljoen op voor recruitmentplatform

Belgische AI-startup Spott haalt € 2,8 miljoen op voor recruitmentplatform

28 mei 2025
BREAKING: Nima Chitgar haalt met Saply €300k op: ‘We willen bouwen aan onze tech’

BREAKING: Nima Chitgar haalt met Saply €300k op: ‘We willen bouwen aan onze tech’

26 mei 2025

MEEST GELEZEN AFGELOPEN 30 DAGEN

Dit zijn de populairste 10 jobboards van België: Indeed op 1

Dit zijn de populairste 10 jobboards van België: Indeed op 1

10 maart 2020
BREAKING: Nima Chitgar haalt met Saply €300k op: ‘We willen bouwen aan onze tech’

BREAKING: Nima Chitgar haalt met Saply €300k op: ‘We willen bouwen aan onze tech’

26 mei 2025
Belgische AI-startup Spott haalt € 2,8 miljoen op voor recruitmentplatform

Belgische AI-startup Spott haalt € 2,8 miljoen op voor recruitmentplatform

28 mei 2025
Volgende
Dit zijn de 7 nieuwkomers op de Fosway 9-grid voor talentacquisitie

Dit zijn de 7 nieuwkomers op de Fosway 9-grid voor talentacquisitie

Categorieën

  • Awards (4)
  • Bots & voice (2)
  • Case (2)
  • Case_Day (2)
  • Demo_Day (136)
  • Demo_Night (3)
  • Downloads (3)
  • Even voorstellen… (7)
  • Event (9)
  • Guide 2020 (1)
  • Insights (31)
  • Inspiratie (17)
  • Interviews (56)
  • Leveranciers in tijden van coronacrisis (5)
  • Nieuws (163)
  • Podcast (29)
  • Recruitment Tech Landscape (3)
  • Recruitmentsystemen (1)
  • Sourcing & search (1)
  • Survey (5)
  • Tips & tricks (23)
  • Tools (27)
  • Trends (18)
  • Uitgelicht (1)
  • Video (32)
  • Visie (1)
  • Whitepapers (5)
  • Zakennieuws (22)

Recente artikelen

Brett Plu (Prato Talent): ‘Doel is om performantie te voorspellen’

Brett Plu (Prato Talent): ‘Doel is om performantie te voorspellen’

10 juni 2025
Belgische AI-startup Spott haalt € 2,8 miljoen op voor recruitmentplatform

Belgische AI-startup Spott haalt € 2,8 miljoen op voor recruitmentplatform

28 mei 2025
BREAKING: Nima Chitgar haalt met Saply €300k op: ‘We willen bouwen aan onze tech’

BREAKING: Nima Chitgar haalt met Saply €300k op: ‘We willen bouwen aan onze tech’

26 mei 2025
Lotte Welten (Selection Lab) over AI-assistent Lexie: ‘Juiste assessment voor elke kandidaat’

Lotte Welten (Selection Lab) over AI-assistent Lexie: ‘Juiste assessment voor elke kandidaat’

21 mei 2025
Recruitment Tech Survey: Gebruik van AI in rekrutering explodeert in 2025

Recruitment Tech Survey: Gebruik van AI in rekrutering explodeert in 2025

15 mei 2025

Meest gelezen afgelopen 30 dagen

Dit zijn de populairste 10 jobboards van België: Indeed op 1

Dit zijn de populairste 10 jobboards van België: Indeed op 1

10 maart 2020
BREAKING: Nima Chitgar haalt met Saply €300k op: ‘We willen bouwen aan onze tech’

BREAKING: Nima Chitgar haalt met Saply €300k op: ‘We willen bouwen aan onze tech’

26 mei 2025
Belgische AI-startup Spott haalt € 2,8 miljoen op voor recruitmentplatform

Belgische AI-startup Spott haalt € 2,8 miljoen op voor recruitmentplatform

28 mei 2025
Leuvense startup Spott hervormt rekrutering met AI en menselijke touch

Leuvense startup Spott hervormt rekrutering met AI en menselijke touch

18 februari 2025
Lotte Welten (Selection Lab) over AI-assistent Lexie: ‘Juiste assessment voor elke kandidaat’

Lotte Welten (Selection Lab) over AI-assistent Lexie: ‘Juiste assessment voor elke kandidaat’

21 mei 2025

© 2020-2024 Recruitment Tech Network | Europalaan 500 3526 KS UTRECHT Nederland

Recruitment Tech Demo_Day - 20 april 2023 - Mechelen

Recruitment Tech Demo_Day - Donderdag 20 april 2023 - Mechelen
Meld je als rekruteerder of HR-professional tot 6 april gratis aan
We gebruiken cookies op deze site. Cookies om bijvoorbeeld content te personaliseren, video en social media tools aan te bieden en om ons websiteverkeer (anoniem) te analyseren.
Cookie instellingenAlle cookies toestaan
Privacy & Cookies Policy

Privacy overzicht

Deze website maakt gebruik van cookies om jouw ervaring te verbeteren terwijl je door de website navigeert. Van deze cookies worden de cookies die als noodzakelijk zijn gecategoriseerd, opgeslagen in jouw browser omdat ze essentieel zijn voor de werking van de basisfuncties van de website. We gebruiken ook cookies van derden die ons helpen analyseren en begrijpen hoe u deze website gebruikt. Deze cookies worden alleen met jouw toestemming in jouw browser opgeslagen. Je hebt ook de mogelijkheid om deze cookies uit te schakelen. Maar het uitschakelen van sommige van deze cookies kan een effect hebben op jouw browse-ervaring.
Noodzakelijke cookies

Noodzakelijke cookies zijn absoluut noodzakelijk voor de goede werking van de website. Deze categorie omvat alleen cookies die de basisfunctionaliteiten en veiligheidskenmerken van de website garanderen. Deze cookies slaan geen persoonlijke informatie op.

Niet-noodzakelijke cookies

Cookies die mogelijk niet bijzonder noodzakelijk zijn voor het functioneren van de website en die specifiek worden gebruikt om persoonlijke gegevens van de gebruiker te verzamelen via analyses, advertenties en andere ingebedde inhoud, worden als niet-noodzakelijke cookies beschouwd. Het is verplicht om toestemming van de gebruiker te verkrijgen voordat deze cookies op uw website worden gebruikt.

Advertenties

Advertentiecookies worden gebruikt om bezoekers te voorzien van relevante advertenties en marketingcampagnes. Deze cookies houden bezoekers bij op verschillende websites en verzamelen informatie om advertenties op maat te kunnen leveren.

Analytics

Analytische cookies worden gebruikt om te begrijpen hoe bezoekers met de website omgaan. Deze cookies helpen informatie te verstrekken over het aantal bezoekers, de bounce rate, de verkeersbron, enz.

Opslaan en accepteren
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
  • Home
  • Artikelen
  • Podcasts
  • Demo_Day 2025
    • Programma
    • Sprekers
    • Partners
    • Locatie
    • Vorige edities
  • E-mail update
  • Benchmark 2025
  • Landscape 2025
  • Agenda
    • Evenement toevoegen

© 2020-2024 Recruitment Tech Network | Europalaan 500 3526 KS UTRECHT Nederland

Dagen
Uren
Minuten
Seconden

VERLENGD: TOT EN MET 10 APRIL

Gratis aanmelden

Demo_Day 2025

Ontdek gratis de nieuwste trends & tools voor jouw rekrutering op donderdag 24 april in Mechelen

arrow-icon-size3 Gratis aanmelden
arrow-icon-size3 Meer info