IT- en marketingfuncties zijn bepaald geen makkie om te vullen. Daarom koos De Nationale Lotterij voor een andere aanpak met brandingspecialist Tomorrow. Een ambitieuze campagne werd uitgerold om het bedrijf te positioneren als een aantrekkelijke werkgever. Dat leidde tot een ‘overweldigende respons’ van potentiële kandidaten.
Productaanbieder én werkgever
De Nationale Loterij, bekend om haar iconische spelen én als een van de toonaangevende e-commerce bedrijven in België, heeft zich ten doel gesteld om niet alleen als productaanbieder, maar ook als werkgever erkend te worden. Daarom ging het bedrijf een samenwerking aan met Tomorrow.be op het gebied van employer branding en recruitment marketing werd. Er werd een een 16-weken-durende campagne gelanceerd, gericht op het aantrekken van talent in de vakgebieden IT en marketing.
Tweetal uitdagen
De uitdaging voor Tomorrow was tweeledig: ten eerste, het vergroten van het bewustzijn over de Nationale Loterij als werkgever, met een focus op haar visie en de diverse divisies; en ten tweede, het invullen van vacatures op het gebied van marketing en IT. In antwoord op deze uitdagingen ontwikkelde Tomorrow een recruitment marketing funnel die potentiële kandidaten in kaart bracht en omzette in sollicitanten door middel van een doordachte retargeting-strategie.
Een sleutelelement van deze campagne was de creatie van een boeiende employer branding-video, samen met jobdomeinvideo’s, videovacatures en testimonials. Deze werden strategisch ingezet over verschillende kanalen, waardoor een optimaal resultaat werd behaald.
Indrukwekkende resultaten
Het resultaat van deze aanpak was indrukwekkend. Binnen vier maanden werden meer dan 200.000 unieke kandidaten bereikt, wat resulteerde in meer dan 8.000 bezoekers aan de jobsite. Het hoogtepunt van het succes lag in het invullen van maar liefst 44 IT-vacatures en 85 marketingvacatures – een opmerkelijke prestatie voor twee doorgaans uitdagende vakgebieden. De campagne werpt een licht op de groeiende trend onder bedrijven om transparanter te zijn over hun bedrijfscultuur en werkomgeving – en dat loont.