• Zakennieuws toevoegen
  • Partners
  • Cookie instellingen
  • Privacy statement
  • Login
Recruitmenttech.be
  • Home
  • Demo_Day 2022
    • AanmeldenGRATIS
    • Programma
    • Partners
    • Sprekers
    • Locatie
  • E-mail update
  • Tech Landscape 2022
  • Agenda
    • Evenement toevoegen
  • JobsNIEUW!
    • Gratis job toevoegen
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
  • Home
  • Demo_Day 2022
    • AanmeldenGRATIS
    • Programma
    • Partners
    • Sprekers
    • Locatie
  • E-mail update
  • Tech Landscape 2022
  • Agenda
    • Evenement toevoegen
  • JobsNIEUW!
    • Gratis job toevoegen
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
Recruitmenttech.be
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
Home Tools

Zo verbeteren AR en VR het rekruteringsproces

door Erwin Hokken
17 juni 2021
in Tools, Trends
Reading Time: 3 mins read
11
1
Deel op LinkedInDeel op FacebookDeel op Twitterdeel via WhatsappDeel via e-mail

Virtual reality (VR) en augmented reality (AR) hebben het potentieel om de manier van werken te veranderen, ook in de wereld van rekrutering. Het gebruik van VR en AR in rekrutering kan leiden tot een boeiender en efficiënter proces. In dit artikel beschrijven we hoe AR en VR het rekruteringsproces versterken.

Wat is virtual reality en wat is augmented reality?

Virtual reality (VR) is een gesimuleerde werkelijkheid die wordt gegenereerd door computers en kan worden bekeken via een speciale VR-bril of een headset. De gebruiker ziet en hoort een levensechte ervaring die vaak interactief is. Dit maakt het mogelijk om de omgeving te verkennen en te manipuleren. VR wordt vaak in één adem genoemd met Augmented reality (AR), toegevoegde realiteit. In AR ziet de gebruiker de echte wereld, maar voegt een computer er virtuele elementen aan toe.

Stroomlijning van rekrutering

Gezien hoe complex en concurrerend het huidige werklandschap is geworden, hebben rekruteerders nieuwe tools nodig om een voorsprong te nemen. Cutting-edge technologieën zoals AR en VR kunnen hierbij een verschil maken. Deze technologieën kunnen rekruteerders helpen bij het vinden van de meest geschikte kandidaat voor de job door te kijken naar hun gevoel voor het nemen van een beslissing of het testen van hun capaciteiten.

Gebruik van Gamification

Gamification in rekrutering laat rekruteerders afstappen van de traditionele manier van rekrutering. Gamification is een simulatie-instrument dat helpt om de perfecte kandidaat te vinden. Het is een geweldige manier om de sollicitatieformulieren te vervangen en ook voor de jongere generaties interessant te zijn. Gamification heeft verschillende voordelen:

  • Het spelen van een spel vereist inspanning en betrokkenheid, waardoor kandidaten gedwongen worden om na te denken of het hun tijd wel waard is. Kandidaten die minder geïnteresseerd zijn, zullen zich terugtrekken, zodat je uiteindelijk meer relevante sollicitaties krijgt;
  • Door kandidaten te vragen een spel te spelen, kan je hun werkelijke vaardigheden en capaciteiten in een vroeg stadium identificeren;
  • Gamification maakt je rekruteringsproces interactiever en daardoor zullen je kandidaten meer plezier beleven.

Virtuele rondleidingen

De virtuele realiteit kan ook een effectieve manier zijn om kandidaten te laten zien hoe hun toekomstige werkplek eruit zal zien, of het nu een kantoor is of een zeer ongewone plek. Zo gaf het Britse leger de deelnemers een virtueel voorproefje van het rijden van tanks op Salisbury Plain (Zuid-Engeland) en het parachutespringen op een Britse legerbasis:

Door kandidaten een duidelijk beeld te geven van hun toekomstige werkomgeving, krijgen ze ook een beter inzicht in wat de baan werkelijk inhoudt.

Training

Het voorbeeld van het Britse leger laat meteen nog een ander groot voordeel zien van het gebruik van VR en AR in rekrutering: je kan je kandidaten en nieuwe aanwinsten direct opleiden. Door de mogelijkheid om een virtuele omgeving te creëren, kan een individu de echte wereld ervaren. Dit biedt opties voor veel verschillende soorten werkgevers. In februari lieten we al zien hoe Walmart VR gebruikt om zijn medewerkers te testen en potentiële nieuwe managers te vinden.

Onboarding

Een nieuwe werknemer moet de beste onboarding ervaren. Dit kan worden bereikt door het gebruiken van VR. Nieuwe medewerkers kunnen het doen en laten van de organisatie virtueel ervaren. Hiermee kunnen zij de waarden, ethiek en cultuur van de organisatie diepgaand verkennen en ervaren in plaats van dat zij er zelf achter moeten komen.

Rekrutering blijft zich ontwikkelen en een vooruitstrevende benadering van technologie lijkt belangrijker dan ooit. Virtuele realiteit en Augmented Reality zijn twee van de innovatieve manieren om rekrutering naar een hoger niveau te tillen.

Bronnen: HR Technologist, Recruitment Tech, Randstad, Workable

Tags: araugmented realityhr techRekruteringvirtual realityvr

Ontvang een push bericht bij een nieuw artikel op Recruitmenttech.be.
Je kunt je op ieder moment weer afmelden.

Afmelden alert
Vorige

Webinar 24 juni: Hoe selecteer je de beste rekruteringssoftware voor jouw bureau?

Volgende

traicie en Ramp Global bundelen hun krachten: “Ambitie om te helpen bij het kwantitatieve en kwalitatieve aspect van sourcen en selecteren”

Erwin Hokken

Erwin Hokken

Gerelateerde artikelen

AI en rekrutering: gaat kunstmatige intelligentie recruiters vervangen?
Inspiratie

AI en rekrutering: gaat kunstmatige intelligentie recruiters vervangen?

5 april 2022
Referral rekrutering: in krappe arbeidsmarkt werven via je eigen medewerkers
Nieuws

Referral rekrutering: in krappe arbeidsmarkt werven via je eigen medewerkers

28 maart 2022
Hoe chatbots rekrutering veranderen: de voor- en nadelen op een rij
Bots & voice

Hoe chatbots rekrutering veranderen: de voor- en nadelen op een rij

3 maart 2022
Zo verbeter je je rekrutering op het gebied van diversiteit
Tips & tricks

Zo verbeter je je rekrutering op het gebied van diversiteit

27 januari 2022
Populairste berichten van 2021 over rekrutering en tech: Diversiteit, VR in recruitment en AI
Nieuws

Populairste berichten van 2021 over rekrutering en tech: Diversiteit, VR in recruitment en AI

28 december 2021
Volgende
traicie en Ramp Global bundelen hun krachten: "Ambitie om te helpen bij het kwantitatieve en kwalitatieve aspect van sourcen en selecteren"

traicie en Ramp Global bundelen hun krachten: "Ambitie om te helpen bij het kwantitatieve en kwalitatieve aspect van sourcen en selecteren"

Comments 1

  1. Pingback: Dit zijn de 5 populairste berichten van 2021 tot zover over rekrutering en tech: AR, VR, populairste jobboards & kunstmatige intelligentie

Geef een antwoord Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Volg ons op social

  • 5 Volgers

Site partners

Indeed

Peiling

Categorieën

  • Bots & voice (2)
  • Demo_Day (77)
  • Demo_Night (3)
  • Downloads (2)
  • Even voorstellen… (7)
  • Event (2)
  • Guide 2020 (1)
  • Insights (4)
  • Inspiratie (2)
  • Interviews (22)
  • Leveranciers in tijden van coronacrisis (5)
  • Nieuws (58)
  • Podcast (7)
  • Recruitmentsystemen (1)
  • Survey (1)
  • Tips & tricks (21)
  • Tools (24)
  • Trends (12)
  • Video (25)
  • Visie (1)
  • Whitepapers (1)
  • Zakennieuws (18)

Recente artikelen

Carol Geens (host Demo_Day): ‘Maak eerst een digitalisatieplan en ga daar mee aan de slag’

Carol Geens (host Demo_Day): ‘Maak eerst een digitalisatieplan en ga daar mee aan de slag’

18 mei 2022
Melvin Metz (OTYS): “Echt werken vanuit één systeem”

Melvin Metz (OTYS): ‘Echt werken vanuit één systeem’

17 mei 2022
Zo houd je succesvolle remote interviews met kandidaten

Zo houd je succesvolle remote interviews met kandidaten

12 mei 2022
Sander Lesage (Sherpass): ‘Ons systeem biedt actueler beeld van huidige en toekomstige interesses kandidaat’

Sander Lesage (Sherpass): ‘Ons systeem biedt actueler beeld van huidige en toekomstige interesses kandidaat’

9 mei 2022
Jaron Schaillée (Minggo): “Digitaliseer eenvoudig de kandidaat- en klantbeleving”

Jaron Schaillée (Minggo): ‘Digitaliseer eenvoudig de kandidaat- en klantbeleving’

5 mei 2022

Meest gelezen afgelopen 30 dagen

Dit zijn de populairste 10 jobboards van België: Indeed op 1

Dit zijn de populairste 10 jobboards van België: Indeed op 1

10 maart 2020
De voor- én nadelen van Kunstmatige intelligentie in het recruitmentvak

De voor- én nadelen van Kunstmatige Intelligentie voor rekrutering

19 april 2021
Sander Lesage (Sherpass): ‘Ons systeem biedt actueler beeld van huidige en toekomstige interesses kandidaat’

Sander Lesage (Sherpass): ‘Ons systeem biedt actueler beeld van huidige en toekomstige interesses kandidaat’

9 mei 2022
Carol Geens (host Demo_Day): ‘Maak eerst een digitalisatieplan en ga daar mee aan de slag’

Carol Geens (host Demo_Day): ‘Maak eerst een digitalisatieplan en ga daar mee aan de slag’

18 mei 2022
Pieter Van Hemele (Talentus): 'We gebruiken zo goed als elke recruitmenttool die op de markt te vinden is'

Pieter Van Hemele (Talentus): ‘We gebruiken zo goed als elke recruitmenttool die op de markt te vinden is’

19 april 2022

© 2020-2022 Recruitment Tech Network | Europalaan 500 3526 KS UTRECHT Nederland

Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
  • Home
  • Demo_Day 2022
    • Aanmelden
    • Programma
    • Partners
    • Sprekers
    • Locatie
  • E-mail update
  • Tech Landscape 2022
  • Agenda
    • Evenement toevoegen
  • Jobs
    • Gratis job toevoegen

© 2020-2022 Recruitment Tech Network | Europalaan 500 3526 KS UTRECHT Nederland

Welkom terug!

Log in op uw account hieronder

Wachtwoord vergeten?

Jouw wachtwoord opvragen

Voer jouw gebruikersnaam of e-mailadres in om je wachtwoord opnieuw in te stellen

Log In
We gebruiken cookies op deze site. Cookies om bijvoorbeeld content te personaliseren, video en social media tools aan te bieden en om ons websiteverkeer (anoniem) te analyseren.
Cookie instellingenAlle cookies toestaan
Privacy & Cookies Policy

Privacy overzicht

Deze website maakt gebruik van cookies om jouw ervaring te verbeteren terwijl je door de website navigeert. Van deze cookies worden de cookies die als noodzakelijk zijn gecategoriseerd, opgeslagen in jouw browser omdat ze essentieel zijn voor de werking van de basisfuncties van de website. We gebruiken ook cookies van derden die ons helpen analyseren en begrijpen hoe u deze website gebruikt. Deze cookies worden alleen met jouw toestemming in jouw browser opgeslagen. Je hebt ook de mogelijkheid om deze cookies uit te schakelen. Maar het uitschakelen van sommige van deze cookies kan een effect hebben op jouw browse-ervaring.
Noodzakelijke cookies

Noodzakelijke cookies zijn absoluut noodzakelijk voor de goede werking van de website. Deze categorie omvat alleen cookies die de basisfunctionaliteiten en veiligheidskenmerken van de website garanderen. Deze cookies slaan geen persoonlijke informatie op.

Niet-noodzakelijke cookies

Cookies die mogelijk niet bijzonder noodzakelijk zijn voor het functioneren van de website en die specifiek worden gebruikt om persoonlijke gegevens van de gebruiker te verzamelen via analyses, advertenties en andere ingebedde inhoud, worden als niet-noodzakelijke cookies beschouwd. Het is verplicht om toestemming van de gebruiker te verkrijgen voordat deze cookies op uw website worden gebruikt.

Advertenties

Advertentiecookies worden gebruikt om bezoekers te voorzien van relevante advertenties en marketingcampagnes. Deze cookies houden bezoekers bij op verschillende websites en verzamelen informatie om advertenties op maat te kunnen leveren.

Analytics

Analytische cookies worden gebruikt om te begrijpen hoe bezoekers met de website omgaan. Deze cookies helpen informatie te verstrekken over het aantal bezoekers, de bounce rate, de verkeersbron, enz.

Opslaan en accepteren

Recruitment Tech Demo_Day

Donderdag 2 juni in Mechelen

Meld je tot en met 26 mei nog gratis aan!

00
dagen
00
uren
00
minuten
Meld je nog gratis aan >